Byť šťastný: dá sa to naučiť?

O všeličom.

V poslednej dobe sa akoby vrece roztrhlo s myšlienkami o vďačnosti, rešpekte a láske za všetko, čo vo svojom živote máme a jedného dňa budeme mať. Možno to tak bolo vždy, no ja som sa týmto smerom začala orientovať len nedávno, posledným rokom počas môjho blogovania.

4465.jpg

Vždy som bola skôr realistkou (alebo dokonca pesimistkou) a pri každej jednej situácii som hľadala a analyzovala najhoršie možné výsledky či možnosti. Vravela som si, že takto ma nemôže nič prekvapiť a ja nakoniec ani nikdy nebudem sklamaná. Chcela som byť pripravená – pripravená vždy a na všetko.

Žiť však život s očakávaním stále toho najhoršieho a nepríjemného nie je to, čo si predstavujem. Chcem veľa vecí. Študovať, byť doktorkou, mať dom a rodinu, cestovať. Občas to človeku prerastá cez hlavu, a potom si zrazu uvedomí, že by mu niekedy úplne stačilo byť jednoducho šťastný a spokojný. Len dva relatívne pojmy, ktoré pre každého z nás znamenajú pravdepodobne niečo iné. Pri ktorých nezáleží na veľkosti majetku, ale na uhle pohľadu.

Stále sa učím hľadať na všetkom aspoň jednu pozitívnu drobnosť a myslím si, že nejakú tú dobu ešte aj budem. Niekedy to môže byť naozaj ťažké, no je dôležité si uvedomiť, čo všetko “dobré” už máme.

Vďaka denníku 101 dní vďačnosti od I Can Academy, si každý deň nájdem pár minút na to, aby som ocenila svoj život. Maličkosti, ktoré ho tvoria do (ne)dokonalého celku a ľudí, ktorí ho robia krásnym. Pravdou je, že to môžete robiť aj na obyčajný papier alebo len v myšlienkach, no v mojom prípade (a verím, že nie som jediná) potrebujem niekedy postrčiť o niečo viac.

Tak ako aj pri diároch, na začiatku nájdeme vysvetlenie toho, ako denník používať a nejaké ďalšie rady a tipy, ktoré nám pomôžu vytrvať na ceste dlhej 101 dní. Vraví sa, že vytvoriť si zvyk trvá niečo cez tri týždne, a tak pokrytie tohto obdobia denník jednoznačne zaručuje.

Každému jednému dňu je venovaná dvojstránka, pričom prvú stranu vyplníte ráno a tú druhú, samozrejme, neskôr večer. Okrem poďakovania v denníku nájdete aj každodenné citáty, myšlienky a iné opakované cvičenia, ktorých úlohou je ešte posilniť pocit vašej vďačnosti.

Výhody denníka:

  • Krásny dizajn a primeraná veľkosť – padne presne do ruky.
  • Množstvo hodnotných citátov.
  • Priestor pre “3 veci, ktoré mi dnes urobili radosť”.
  • Priestor pre poznámky.
  • Cvičenia “Čo je dnes pre mňa dôležité?”, “Vyprázdnite svoju myseľ” a “Na chvíľu si zatvorte oči”.

Čo sa však vyššie spomínaných cvičení v denníku týka, opakujú sa každým dňom a  z môjho pohľadu by oveľa zaujímavejšie bolo, ak by sa po pár stránkach vyskytli i nejaké nové. Človek by sa určite nezačal nudiť, zmenil by “druh” myšlienok, zamyslel sa aj nad niečím iným, než je vďačnosť a priority. I keď primárna úloha knižky je práve tá.

Tak ako aj motivačný diár, ktorý od I Can Academy už viac než 7 mesiacov používam, denník je len nástrojom a pomôckou, ktorá nás má naviesť na správnu – alebo nami vybranú – cestu. Zvyšná práca je len a len na nás. Tak ako vám môže pomôcť iba vaša pevná voľa, myšlienky alebo papier, tak vám dokáže pomôcť aj tento denník.

Neviem vám s istotou povedať, či sa človek dokáže naučiť byť vďačný. Viem však, že ak niečo skutočne chceme a ideme si za tým, môžeme to dokázať. A tak, po pár dňoch používania denníka si aj ja vytváram zvyk, ktorý prináša pozitívnejšie a krajšie myšlienky do môjho života.

V prípade záujmu si denník môžete zakúpiť tu. Ďakujem I Can Academy za poskytnutie recenzného výtlačku.

instagram
4 thoughts on “Byť šťastný: dá sa to naučiť?

    1. Aj ja, už teraz sa teším! 🙂 Úprimne, ja som ani nečakala, že ma tak bude baviť zapisovať si doň. Ale som milo prekvapená, zatiaľ mi to teda ide.

      Liked by 1 person

  1. Takový přístup k životu a ke všemu, co se mi přihodí, se snažím už nějakou dobu praktikovat a vděčnost mi opravdu pomáhá uvědomovat si, jak se mám báječně, ačkoliv vždy nedostanu přesně to, co jsem si přála. Život nebo vesmír má holt jiné plány a určitě budu jen žasnou, kam mě zavedou. Zápisník se jeví jako opravdu příjemný pomocník, ale jak říkáš, člověk to může psát kamkoliv na papír a veškerá práce je stejně na nás. Tak ať se daří 🙂

    Like

    1. Ďakujem za milý komentár. 🙂 Ja sa tiež snažím, no ako píšem i v článku, občas je to ťažšie. Hlavne uvedomiť si, že skončením jedného môže prísť niečo nové, krajšie. Veľa šťastia i tebe. :)) ♥

      Like

Leave a Comment

