O zlomenom srdci a nových topánkach

O všeličom.

Už to tak býva. Zaľúbite sa a žijete v dokonalom svete, kde nezáleží na ničom inom, len na vašej milovanej polovičke. Akýkoľvek problém sa zdá malicherným či ľahko zvládnuteľným a zisťujete, že k šťastiu vám v podstate nič nechýba. Že máte všetko. A aj keby ste nespravili skúšku alebo prišli o svoju prácu, bude to ľahšie, pretože na to nie ste sami.

65.jpg

V hlavne cudzej spoločnosti som tichým a uzatvoreným dievčaťom, ktoré vôbec nepotrebuje pozornosť ľudí a ktoré je celkom rado, keď sa medzi nimi tak trochu stráca. Ťažko nadväzujem nové vzťahy a priateľstvá, no zároveň si uvedomujem, že je to náročné i pre ľudí okolo mňa, pretože vytiahnuť zo mňa pár slov a súvislejšie vety je niekedy priam nadľudský výkon.

Keď však človek ako ja – tichý, uzavretý a nedôverčivý voči ľudským bytostiam – nájde niekoho, kto ho napĺňa a dokáže rozosmiať či vypočuť, všetko ostatné ide bokom a jednoducho sa bezhlavo zaľúbite, nehľadiac na nikoho a na nič. A to môže druhú stranu dosť vyplašiť, preto si dáte pozor na to, či a ako dáte svoje pocity najavo.

Ja patrím do skupiny ľudí, ktorí city viac skrývajú, než ukazujú svetu. Ktorí sa boja “verejného” sklamania a odmietnutia, ktorí sa budú trápiť a trpieť radšej sami. Časom sa však vždy staneme istejšími, vo všetkom, a tak nakoniec slovo-dve o svojich pocitoch utratíme. Bohužiaľ…

Viete, čo je však najlepšie? Priatelia. Tí, ktorým môžete povedať čokoľvek a kedykoľvek, ktorí sa vám ponúknu doniesť zmrzlinu alebo Nutellu, ktorí stoja na vašej strane a chodia s vami na nákupy, aj keď ste práve uplakaná kopa smútku a stratenej sebaúcty.

No a potom sú tú kníhkupectvá a obchody s oblečením a letnými zľavami, kde aspoň na chvíľu zabudnete na ťažký život a stroskotanú lásku. Presne ako ja. A vďaka novému páru topánok znovu nadobudnete – aspoň si tak nahovárate – svoju stratenú rovnováhu. Alebo len tajne dúfate, že si všimne vaše nohy?

5485465.jpg

šaty: H&M / topánky: Gate
instagram
8 thoughts on “O zlomenom srdci a nových topánkach

  1. To je krásně napsané! 🙂 I když jsem taky hrozný introvert, tak k lásce přistupuji jinak než ty. Beru to víc “racionálněji” a odjakživa navíc tak nějak odděluju lásku a sex, což mě mnohokrát uchránilo před potenciálně zlomeným srdcem.

    marbet-s.blogspot.cz

    Like

  2. Prepáč, ale nemyslím si, že nakupovanie je liekom na zlomené srdce… Keď človek príde domov s vecami, ktoré ho len na chvíľku rozptýlili, uvedomí si, že je stále tá istá smutná bytosť len s novými topánkami… Ale každý máme tie svoje prostriedky na odreagovanie sa, pre mňa je to najnovšie beh 🙂 Sklamaná, nesklamaná… Všetko prejde, Alžbetka, chce to čas.

    Like

    1. Och, to som článkom ani povedať nechcela. Keby to šlo “vyliečiť” a pretrpieť len jednými topánkami… Ale v mojom prípade sú nákupy, tak ako dobré jedlo, chvíľkovou úľavou, aj keď nie úplnou. Snažila som sa však písať trochu s nadhľadom a zďaleka tam nie sú prejavené všetky moje pocity. 🙂

      Like

Leave a Comment

