Make-up a ako som sa rozhodla obmedziť ho

O všeličom.

Niekedy nastanú chvíle, keď prehodnotíme svoje postoje, názory a priority. Uvedomíme si, čo je pre nás dôležité, ako chceme konať a čo má v našom ponímaní skutočne zmysel. Môže sa to týkať čohokoľvek, no znamená to jedno: posúvame sa vpred a rastieme.

DSC_0541 (2).jpg

Tak, ako mnohé iné dievčatá v mojom veku, aj ja som začala používať make-up v puberte, kedy sa objavovali prvé nedostatky – vyrážky. Práve vtedy som si zároveň začala uvedomovať, ako krajšie, sebavedomejšie a príťažlivejšie sa cítim namaľovaná. Dokonca nastalo obdobie, kedy som bez riasenky a korektoru nemohla vyniesť ani smeti, či zabehnúť do neďalekého obchodu.

Dnes sa nad tým všetkým už len pousmejem, no vtedy som zďaleka nepoznala svoju pleť, čo jej vyhovuje a čo naopak nie. Používala som všetko, čo som vlastnila, čo som si mohla dovoliť alebo dostala do daru. Vyrážky som vytláčala a pleť drhla v snahe mať krajšiu pokožku a nebáť sa pozrieť do zrkadla.

Vyskúšala som veľké množstvo produktov – tých dekoratívnych, i tých pre starostlivosť o pleť. Bohužiaľ, dlhodobo mi nič nepomáhalo a ja som si v najvyšší čas pomyslela, že nastal čas vykonať pár zmien a začať sa o svoju pleť skutočne starať.

Menej je viac. Povedala som si, že keď to nejde s toľkými produktmi, nič nestratím, ak budem používať len jeden alebo dva. V súčasnosti sú mojimi najväčšími priateľmi voda, detské biele mydlo a olejčeky. Make-up nenosím už skoro vôbec – a síce bol prvý týždeň bez neho ťažký, postupne sa kvalita mojej pleti zlepšovala.

Začala som hľadať a orientovať sa viac na prírodnejšiu kozmetiku, ktorá by bola k mojej pokožke šetrná. Stále pátram a objavujem, skúmam a čítam. Pre študentku s občasným vreckovým môže byť hľadanie niečoho kvalitného, zdravého a prírodného niekedy náročnejšie, ale dá sa to.

Zároveň som si uvedomila, že už viac nechcem používať produkty, pri testovaní ktorých na úkor mojej krásy trpia zvieratá. Pretože dlhšie riasy, väčšie oči alebo plnšie pery mi ani zďaleka neprídu ako dostatočný dôvod na ich utrpenie a smrť.

10 thoughts on “Make-up a ako som sa rozhodla obmedziť ho

  1. Každý podle toho, v čem se cítí nejlépe. Střídmé líčení mi bylo vždycky bližší, to silné prostě neumím, a když se o to pokusím, nepřipadám si pak jako já.

    Like

Leave a Comment

